Någon som har bilder på en sagoskog.. eller vet var man kan leta !? Ska måla en stor vägg på ett dagis snart.. men behöver lite inspiration I skogen ska jag måla in "kända" sagofigurer som tittar fram här & där.
Sök på fantasy forest på google bilder. du kommer garanterat hitta någon som passar.
Ha det sweet!!
devadede
Inläggsrubrik: Re: Sagoskog...
Postat: 18 juni 2011, 21:11
valium skrev:
Sök på fantasy forest på google bilder. du kommer garanterat hitta någon som passar.
Ha det sweet!!
ja man skall alltid googla på engelska ,,,då får man mest träffar.men det vet ni ju,,, btw,,Valium nu jävlar får man ta en sväng å kolla på elitserien i hockey hos er,,så jävla kul,, nu kanske man slipper allt hv snack på radion,,,he,he, va en sväng växjö idag ishallen verkar bli kanon,,,ja jävlar österskall ju hålla till i myresjöhus arena,,,sicket jävla namn,, men jag jobbar i myresjöhus koncernen,,(ps,,jag är vice vd)
easos
Postat: 20 juni 2011, 16:49
Moderator
hittar inga bra bilder.... någon som har på lager !? :) helst tecknat... :)
googla,, animated forest images,,kan finnas några upppslag där
easos
Postat: 21 juni 2011, 00:09
Moderator
Har letat å letat..... men hitta rinte det där som har det lilla extra... skulle vart svensk skog med.. Det e synd att man aldrig har målat landskap mer mera.... & nu när jag ska måla typ 8*6m typ... puh :P
easos skrev:
Tips på färg jag kan använda i den lite större sprutan.. typ akrylfärg man kan blanda ut.... så viskositeten blir bra när man dunkar i sprutan.. !? :)
om det är inom hus så använder jag Golden fluid acrylics.den behöver ej någon behandling över. tillsätter du golden aibrush extender så blir det ännu bättre,,, extendern använder jag som "top coat" när jag målar på skinn då blir den vädertålig, den är ej blank utan bibehåller färgens ursprungliga glans.
devadede
Postat: 21 juni 2011, 08:56
easos skrev:
Har letat å letat..... men hitta rinte det där som har det lilla extra... skulle vart svensk skog med.. Det e synd att man aldrig har målat landskap mer mera.... & nu när jag ska måla typ 8*6m typ... puh :P
Kolla john bauer skog,,,,lite trollskt
easos
Postat: 22 juni 2011, 19:24
Moderator
devadede skrev:
easos skrev:
Kolla john bauer skog,,,,lite trollskt
Mja... inte riktigt den stilen det ska vara.... men tack ändå ! :)
devadede skrev:
easos skrev:
Tips på färg jag kan använda i den lite större sprutan.. typ akrylfärg man kan blanda ut.... så viskositeten blir bra när man dunkar i sprutan.. !? :)
om det är inom hus så använder jag Golden fluid acrylics.den behöver ej någon behandling över. tillsätter du golden aibrush extender så blir det ännu bättre,,, extendern använder jag som "top coat" när jag målar på skinn då blir den vädertålig, den är ej blank utan bibehåller färgens ursprungliga glans.
hmm... tror att jag inte hinner ta hem Golden på så hör kort varsel... ska börja måla på måndag typ... tänkte jag ska använda det jag har... sen så blanda med lite pensling med vanlig akrylfärg.. samt försöka blanda ut så jag kan använda lilla lacksprutan.. usch vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet nu.... iiiiih
Btw. Någon som kan nämna några gamla hederliga sagofigurer som typ lever i skogen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori