Aktuellt datum och tid: 22 maj 2012, 05:55

Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: real flejms typ
InläggPostat: 6 november 2011, 17:10 

grejade i verkstan idag o försökte hitta lite egna färger som vi har i hyllan för o få fram nått som liknar realflames ..
så detta e vad som kom fram .. färgerna är thinnerfärger som jag blandat själv ur vår färgbar ..

Bild
Bild

så jag sket lite i utförandet faktist o försökte mest hitta rätt färgbalanser ..

Inläggsrubrik: Re: real flejms typ
InläggPostat: 6 november 2011, 17:15 
Användarvisningsbild

det va sket snyggt tycker jag härlig glöd i färgerna,

InläggPostat: 6 november 2011, 17:18 

ska se om jag fixar att pumpa i ännu mer pigment i dom ..
lär sig nog med tiden hur hårt man vågar gå med varjer lager resp candy

InläggPostat: 9 november 2011, 21:57 
Användarvisningsbild

riktigt snygga!
vilka färger har du använt?

InläggPostat: 9 november 2011, 22:12 
Användarvisningsbild

det ser bra ut, gillar toningen från svart till flames, ensak ang flames, ser ut som du anv samma mall rätt över, cirklarna är i stort sätt lika stora, bra jobb annars

InläggPostat: 10 november 2011, 06:30 

kan nog vara så att det har blivit ungefär samma mall .. man hittar ju lätt sin strlk på svängar mm o då stämmer oftast ett par av mallarna .. ska skärpa mig där ..
hebbe : har använt mig av mipas färgmixningsystem .. så jag blandade mina egna basfärger .. höftade lite :)

InläggPostat: 25 november 2011, 19:44 

jobbat vidare med mina färger .. exprimenterat med mängd o spetsa till basfärgerna lite mer ..
blev rätt ok tycker jag ändå .. lite väl mycket mall samt att mallarna var för lika .. har märkt att man får verkligen ta mallar som skiljer väldigt mycket i strlk o form annars ser det ut som man kört samma hela vägen ! ..
Bild
Bild

InläggPostat: 25 november 2011, 20:34 
Användarvisningsbild

hmm,,fan vicken fin klarlack fet å fin,det gillar jag..
detta med mallar ,,tänk på att inte använda hela bågen i mallen utan spraya bara på en liten del då slipper du de runda bågarna.
det är där du avgör vart lågan är på väg ,använder du en kort del av mallen kan du bygga vidare så lågan slingrar sig= fler möjligheter
att utveckla lågan.
,,lägger du nåt vid skarven vid tank hålet,,,om man bara kör klarlack så finns risk för att bensin ångor kryper under lacken och lyfter den
inget roligt,

InläggPostat: 25 november 2011, 21:14 

ja jag brukar inte köra så mycket mallar o speciellt inte riktigt så mycket av mallkanten ..
blängde på massa videos o bilder av trueflames innan detta jobbet + att det var ju "skarpt läge" så jag kände att jag låste mig lite och försökte göra på lite andra sätt än vad jag brukade köra på .. + 2a gången med "eldfärger" .. blir ju gott osäker hur mycket man skall lägga o hur detaljerat på varje lager ..
sa detta till kund men han stod på sig efter han sett den första tanken i denna tråden .. så jag är väl glad at han trodde på mig och nu känner jag mig mer självsäker och VET att jag kan göra bättre och ser elden mer framför mig ..
visst eld kan bli uttjatat på nätet men folk vrider faktist nackarna ur led om dom e bra gjorda o framför allt om färgerna riktigt sprakar !

iomed att tanken var svart med klarlack innan så har jag bara mattat ner den med våtslip .
lägger min klarlackskarv lite utanför den gamla klarlackskanten eftersom det har hållt ..
klarlacken är faktist temadur clearcoat (industri poulurutan klarlack) lägger den första vevan .. detta skall ju ändå göras en lackslip o sen en veva till med "fin-klarlack" sen pollering .. mc tankar vettu ;)
sen gillar jag att jag faktist i det närmaste mixar min egen "eldfärg" numera till en bråkdel av priset av färdigblandade färger ..ok candyfärgerna e ju köpta men det går så lite varje gång ..

InläggPostat: 26 november 2011, 19:31 
Användarvisningsbild

Det blev jäkligt schyst. du har nog hittat en väldigt bra pigmentblandning tror jag.

Skulle helt klart gissat på HOK om du inte hade skrivit nått.

Vad är det för basfärger du använder? och vilken candy köper du?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ]