ja jag brukar inte köra så mycket mallar o speciellt inte riktigt så mycket av mallkanten ..
blängde på massa videos o bilder av trueflames innan detta jobbet + att det var ju "skarpt läge" så jag kände att jag låste mig lite och försökte göra på lite andra sätt än vad jag brukade köra på .. + 2a gången med "eldfärger" .. blir ju gott osäker hur mycket man skall lägga o hur detaljerat på varje lager ..
sa detta till kund men han stod på sig efter han sett den första tanken i denna tråden .. så jag är väl glad at han trodde på mig och nu känner jag mig mer självsäker och VET att jag kan göra bättre och ser elden mer framför mig ..
visst eld kan bli uttjatat på nätet men folk vrider faktist nackarna ur led om dom e bra gjorda o framför allt om färgerna riktigt sprakar !
iomed att tanken var svart med klarlack innan så har jag bara mattat ner den med våtslip .
lägger min klarlackskarv lite utanför den gamla klarlackskanten eftersom det har hållt ..
klarlacken är faktist temadur clearcoat (industri poulurutan klarlack) lägger den första vevan .. detta skall ju ändå göras en lackslip o sen en veva till med "fin-klarlack" sen pollering .. mc tankar vettu

sen gillar jag att jag faktist i det närmaste mixar min egen "eldfärg" numera till en bråkdel av priset av färdigblandade färger ..ok candyfärgerna e ju köpta men det går så lite varje gång ..