|
| Författare |
Meddelande |
|
devadede
|
Inläggsrubrik: Min första video,,he,he  Postat: 20 september 2011, 17:22 |
|
jaha,,,köpte en ny HTC mobil så jag hjorde ett litet test med video..filma gick väll OK men jag valde nog fel inställning det blev lite oskärpa,,fanns endel att välja på så jag kördemed webb 10min någonting,,, å upp och ner blev det givetvis,,he,he,,hittade ett redigerings program så jag kunde rotera skiten,,, målningen som är väldigt enkel i sig(endast svart färg) tog 5min men jag klippte lite å ökade hastigheten,,hittade en låt som va ungefär lika lång å lade till,,,när man börjar fatta hur grejor funkar så blir det riktigt skoj å hålla på.. nu får ni ta denna snutt som det är ,,,slutet blev lite snabbt skulle väll ha haft en bild på resultatet kanske,,,, jag tar emot alla tips om hur man kan förbättra allt. som sagt inget vackert men en början på video filmning. http://www.youtube.com/watch?v=DXfm9Dkm1AI
|
|
|
|
 |
|
cj
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 20 september 2011, 18:32 |
|
Tycker det ser helt okey ut.. det är alltid kul o se andra måla, själv kan jag inte måla nått vettigt utan att rita upp motivet först.
_________________ Chrille
|
|
|
|
 |
|
Printz Airbrush
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 20 september 2011, 19:46 |
|
vad kör du med för spruta/färg/underlag?? Tycker videon va helt ok, riktigt bra!
_________________ Printz Airbrush hemsida!
|
|
|
|
 |
|
devadede
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 20 september 2011, 20:20 |
|
Printz Airbrush skrev: vad kör du med för spruta/färg/underlag?? Tycker videon va helt ok, riktigt bra! tack,,alla är vi barn i början,,så förhoppningsvis blir det lite bättre längre fram i tiden,,det va jädra kul.. nåväl,,, jag använder iwata HP-CH, har 2st å en HP-B som jag har i mitt ställ,redo för färg till denna video körde jag med golden fluid acrylics på Canson A2 180g papper gillar detta papper det är tjockt så man kan skära maskering på utan att vara så orolig för att skära igenom pappret
|
|
|
|
 |
|
Printz Airbrush
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 20 september 2011, 22:50 |
|
|
|
|
 |
|
Nolare
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 21 september 2011, 19:45 |
|
Bra film och snyggt målat !
Har själv en HP-CH och har kört med olika tryck men får inte 100 det flytet du har i sprutan, självklart är jag bara nybörjare men... Jag måste träna :)
Vad/hur är det du/ni torkar av toppen av sprutan ibland?...
|
|
|
|
 |
|
devadede
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 21 september 2011, 20:15 |
|
Nolare skrev: Bra film och snyggt målat !
Har själv en HP-CH och har kört med olika tryck men får inte 100 det flytet du har i sprutan, självklart är jag bara nybörjare men... Jag måste träna :)
Vad/hur är det du/ni torkar av toppen av sprutan ibland?... att du ej får flytet beror på färgen kanske något för tjock,jag hade lite tjock färg i denna video också flöt inte så bra som det brukar därför va jag tvungen att pilla på nålspetsen med naglarna /tumme å pekfinger för att få bort "tipdry"..inget man tänker på,, såg det på filmen ,,värst vad jag håller på.. jag målar utan skyddskåpan längst ut tycker jag får bättre linjer å lättare att "sikta"var jag skall måla.
|
|
|
|
 |
|
Esprit-73
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 21 september 2011, 21:03 |
| V.I.P |
 |
Blev medlem: 1 januari 2009, 20:57 Inlägg: 1713 Ort: Söderköping
|
Fan vad kul att se dig måla, nästan som live ju... Fränt med video. Hoppas du delar med dig fler klipp i framtiden. :)
_________________ Mvh Jonas
|
|
|
|
 |
|
Nolare
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 24 september 2011, 15:07 |
|
Jag har tyvär krökt en spets när jag körde skydd... :(
Blev att jag gick för nära under en sveprörelse och..ja så var den böjd... (billig spruta)
|
|
|
|
 |
|
Printz Airbrush
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 24 september 2011, 15:36 |
|
|
|
|
 |
|
Printz Airbrush
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 3 oktober 2011, 20:56 |
|
|
|
|
 |
|
devadede
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 4 oktober 2011, 08:58 |
|
|
|
|
 |
|
Printz Airbrush
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 4 oktober 2011, 19:59 |
|
|
|
|
 |
|
devadede
|
Inläggsrubrik: Re: Min första video,,he,he  Postat: 4 oktober 2011, 20:45 |
|
Printz Airbrush skrev: devadede skrev: Printz Airbrush skrev: Är det denna du har som verkar dra riktigt fina detaljer? http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=H4100ja iwata HP-CH 0.3mm jag har två stycken ,mina favoriter till stort å smått Får nog bli en sådan sen, kostade inte så farligt på coastairbrush, dessutom bjuder dom på frakten  den senaste köpte jag från spraypal /Italien free frakt ingen tull inom EU lite säkrare leverans tycker jag. ochgår snabbare att få hem,priserna är ganska lika. jag har en hp-ch ute någonstans i världen som jag köpte å betalade från USA ,,den försvann,,,
|
|
|
|
 |
|
|