Hur gör ni när ni lägger klarlack.går det att lägga med spary burk och vad ska man ha för fabrikat på den i sånt fall. Eller lämnar ni iväg det till en lackerare och vad får ni betala i sånt fall?
Mvh Jonas
devadede
Inläggsrubrik: Re: Klarlack?
Postat: 7 september 2011, 11:06
jag lägger mitt själv köper 1l mipa 2k å härdare för ca 300kr . spray burk (2k)blir ganska kostsamt å inte så bra tycker jag ,,,har man löst material kan man blanda i önskad viskositet å mängd. och att lämna till en lack firma har både för å nackdelar,,,,kan ta tid de kanske inte vill blanda en ladning enbart för ett projekt utan kör flera när de ändå sprayar..samt att det är nog inte så billigt,,,frågade där jag köper min klack ca 1500kr för en motorhuv,,kanske inte så farligt ändå.. finishen blir ju fin å du slipper mixtra själv..men känns bätrre å ha varit med hela vägen,,,eftersom jag kör vattenbas så vet man ej vad som kan hända ..lackaren kanske torkar av dammet med silicontvätt å då är det kört..
J.bergman
Postat: 7 september 2011, 12:13
Tack för svaret. det var typ så jag kände med. Kör också med vattenbas färg och går dom på för hårt med klarlacken så riner ju motivet av med. Hörde med en lackare och grundpriset var 1000kr. Tror inte häller att dom som kommer till mig är beräd att lägga 1000kr på bara klarlack när jag själv tar från 1000kr för och göra en hjälm. Käns som det blir lite skeft
Mvh Jonas
Esprit-73
Postat: 7 september 2011, 21:13
V.I.P
Blev medlem: 1 januari 2009, 20:57 Inlägg: 1713 Ort: Söderköping
Jag tvättar av lite lätt med tvättmedlet(plastik reineger, standox) vi alltid tvättar med, klibbar o blåser noga o öser på klarlack... Ibland är det bra att va billackerare... He he... :)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori