|
| Författare |
Meddelande |
|
devadede
|
Inläggsrubrik: Jobbiga kunder,,,,arghhhh,,  Postat: 20 juli 2011, 09:50 |
|
ja herre gud ,,vissa tror man kan sudda och grejja hursom helst när man målar med airbrush,,, håller på med en målvaktsmask till en yngling,,,fick klara direktiv hur/vad han ville ha ,,han hade ritat en typ romare som jag "kopierade" på masken,,har lagt ner x antal timmar på detta,,,nu ville han att jag skulle kopiera en målning av Daveart ,,,men där går gränsen,,,svarade att det är förbjudet ,,kan bli stämd,,osv,,,detta förstog han,,,men undrade om jag kunde ändra till en viking istället då....åhhh,,,man blir så trött,,,skall jag börja ändra nu så kommer det att dra med sig extra jobb eftersom han ville ha typ blå true fire runt figuren å det har jag också målat,,,,jag får väll svara att det kostar att ändra typ 500kr extra,,,,å kanske säga att jag lägger undan hjälmen tills han bestämt sig hur han vill hadet...vissa är något jobbiga har faktiskt lust att ge tillbaka hjälmen å säga att han får gå till någon annan...
vad skulle ni ha gjort i detta läge,,,måla å måla om,,,hur kul är detta,,,
|
|
|
|
 |
|
Ripper
|
Inläggsrubrik: Re: Jobbiga kunder,,,,arghhhh,,  Postat: 20 juli 2011, 12:16 |
|
500 kr extra ? räkna med att du skall ha ut en timpeng ca 350-450 + moms ! gör du detta på ca 1 timma ? säg bara till killen att du har gett ett pris på det ni kom överens om allt extra blir det timmar på !
|
|
|
|
 |
|
easos
|
Inläggsrubrik: Re: Jobbiga kunder,,,,arghhhh,,  Postat: 20 juli 2011, 13:55 |
| Moderator |
 |
|
Ripper skrev: 500 kr extra ? räkna med att du skall ha ut en timpeng ca 350-450 + moms ! gör du detta på ca 1 timma ? säg bara till killen att du har gett ett pris på det ni kom överens om allt extra blir det timmar på ! Håller helt med... Har du målat det han vill ha.. sen ändrar sig så får han betala minst lika mycket för att masken ska göras om. Tråkiga kunder !
_________________ AIRBRUSH FANATIC http://www.airbrushfanatic.se Se till att kika in hemsidan nu ! :)
|
|
|
|
 |
|
|