Många har skrivit det....jag har skrivit det förr..... Det är så att jag har fan inte tid att lägga på airbrush..nå mer... & det gnager i mig så jag blir tokig ! Så jävulskt trist.... tänk om man kunde få in relativt med jobb så man kunde arbeta med det på halvtid... När man jobbar..så tänker jag ofta på...att jag kunde vart hemma & måla ist. utvecklas.... men men.. Nu avvecklas man ju... Känner att jag tappat hur mycket som helst de senaste månaderna.... skit trist ! Senast jobbet på en Hot Rod.. som jag inte blev så himla nöjd med... så var det ju inte så mycket frihandskörning.... utan nästan bara schablonmålning.... & hur skoj är det ?
Jaja lära gnälla av mig lite för jag tycker det är hur jävla trist som helst att man inte ska få göra det man tycker är kul... utan man ska nöta på i nått jävla trök-jobb man har...
Allting vi gör handlar bara om att prioritera....Eller????
_________________ Chrille
valium
Inläggsrubrik: Re: Jag har problem.....
Postat: 8 september 2011, 09:28
vafan jag har inte hållit i sprutan på snart två år..:( men jag har iofs inte tagit steget till att sälja tjänster ännu...men det är lite som cj säger att det handlar om prioriteringar, allt har sin tid. För min egen del ligger barnen, renoveringen, jobbet och krav maga tyvärr lite högre upp på listan. Men snart...snart...mycket snart... Gnälla bland likasinnade är bra..ner med pannan och stånga ner negativa tankar.
Blev medlem: 1 januari 2009, 20:57 Inlägg: 1713 Ort: Söderköping
Jag är ju alltid så trött när jag kommer hem efter jobbet så jag orkar inte börja plocka med AB grejorna... Försökte häromdagen o det gick åt helvete, trött o sur... Hoppas det blir bättre när vi flyttat o kommer lite närmre jobbet...
_________________ Mvh Jonas
milis
Postat: 11 september 2011, 12:35
Moderator
Blev medlem: 28 november 2008, 18:22 Inlägg: 1963 Ort: Ankarsrum Småland
Skönt att höra att jag inte är ensam....kan inte koppla ifrån jobbets problem, elever kollegor uppdrag etc finner ingen ro varken till airbrush eller annat, tar mig ibland lite tid till blyerts men har denna sommar haft sorg pga att min svägerska dog i ALS, svärmor har fått cancer, min man ska snart operera sin cancer och läkarna säger att jag kanske får operera min rygg så jag slipper värken i höfter, ben och fötter..... ....allt känns rätt jobbigt för tillfället......
samma här .. haft ett ruskigt jävla år ! skillsmässa,sälja hus,arbetslös etc etc .. men det börjar vända nu. fixat jobb , fixat en verkstad ihop med farsan med egen lackbox. rutinerna börjar komma tillbaka. angående att man blir depp för man inte hinner med AB... var inte det ! jag har bara hunnit börja fuska med AB o får dåligt samvete för att man inte tränar .. har helt lagt ner att ha dålig samvete numera ! AB skall vara roligt inte ett tvång ! rengör grejerna o låt det vila ett tag ! talang försvinner inte för att man inte nyttjar den ..den blir lite otränad bara. när tiden är mogen kommer ni ha tid att måla igen o då kommer det vara svinkul ! släpp alla krav på er själva o måla för skojskull bara ! rita streckgubbar om så e ! då sitter snart strecken o bildseéndet där igen !
Esprit-73
Postat: 11 september 2011, 19:08
V.I.P
Blev medlem: 1 januari 2009, 20:57 Inlägg: 1713 Ort: Söderköping
Ripper skrev:
samma här .. haft ett ruskigt jävla år ! skillsmässa,sälja hus,arbetslös etc etc .. men det börjar vända nu. fixat jobb , fixat en verkstad ihop med farsan med egen lackbox. rutinerna börjar komma tillbaka. angående att man blir depp för man inte hinner med AB... var inte det ! jag har bara hunnit börja fuska med AB o får dåligt samvete för att man inte tränar .. har helt lagt ner att ha dålig samvete numera ! AB skall vara roligt inte ett tvång ! rengör grejerna o låt det vila ett tag ! talang försvinner inte för att man inte nyttjar den ..den blir lite otränad bara. när tiden är mogen kommer ni ha tid att måla igen o då kommer det vara svinkul ! släpp alla krav på er själva o måla för skojskull bara ! rita streckgubbar om så e ! då sitter snart strecken o bildseéndet där igen !
Mycket bra skrivet.
_________________ Mvh Jonas
robban
Postat: 11 september 2011, 21:57
Blev medlem: 7 december 2008, 20:07 Inlägg: 332 Ort: stenungsund
Jag håller med er allihop, man jobbar en jävla massa timmar, tjänar massa pengar så man kan köpa coola prylar. ett klasiskt hamsterhjul.
Sen är man ständigt trött, saknar helt inspiration och har aldrig orken att använda sina nyinköpta coola prylar.
Det är jäkligt kul att du tog upp det här ämmnet Easos, för detta är nog något som jag tror dom flesta kreativa människor känner.
Jag har faktiskt funderat på detta ämnet länge och för några månader bestämmde jag mig för att göra en helomvändning i mitt liv. Jag satte mig ner med min fru, (som har samma problem) Vi gick igenom ekonomin och räknade på absolut lägsta inkomster att leva på och utgick från det.
Nu jobbar jag bara 70% och frun jobbar bara 50% det kan kännas jäkligt jobbigt i bland, men det går, och jag känner att inspirationen börjar sakta men säkert komma in i en fas som jag aldrig haft förut, man kommer upp med riktigt coola ideer som aldrig funnits förrut, det känns som det kommer att leda till något jäkligt bra. Jag har aldrig gjort några kundjobb, men det kanske det blir i framtiden, men jag känner att det är mindre viktigt. Om jag måste leva mitt fortsatta liv som fattig konstnär, så är det så det får bli. Nu får ni inte missförstå mig forumvänner, jag vill inte framstå som någon besservisse eller liknande, men jag kännde bara att jag ville dela med mig av mitt sätt att tackla problemet som vi alla brottas med. Jag tror att alla ni på forumet kan hitta lösningar på just erat problem, hitta tid som kanske används till något mindre viktigt.
milis
Postat: 12 september 2011, 07:57
Moderator
Blev medlem: 28 november 2008, 18:22 Inlägg: 1963 Ort: Ankarsrum Småland
Ja konstigt nog ser jag fram emot jul just nu...mitt vikariat slutar då och jag kan sätta mig i ett hörn och bara gråta då kan jag nog hitta inspiration samtidigt som jag kan fundera på vad jag vill med mitt liv....
robban skrev:
Jag håller med er allihop, man jobbar en jävla massa timmar, tjänar massa pengar så man kan köpa coola prylar. ett klasiskt hamsterhjul.
Sen är man ständigt trött, saknar helt inspiration och har aldrig orken att använda sina nyinköpta coola prylar.
Det är jäkligt kul att du tog upp det här ämmnet Easos, för detta är nog något som jag tror dom flesta kreativa människor känner.
Jag har faktiskt funderat på detta ämnet länge och för några månader bestämmde jag mig för att göra en helomvändning i mitt liv. Jag satte mig ner med min fru, (som har samma problem) Vi gick igenom ekonomin och räknade på absolut lägsta inkomster att leva på och utgick från det.
Nu jobbar jag bara 70% och frun jobbar bara 50% det kan kännas jäkligt jobbigt i bland, men det går, och jag känner att inspirationen börjar sakta men säkert komma in i en fas som jag aldrig haft förut, man kommer upp med riktigt coola ideer som aldrig funnits förrut, det känns som det kommer att leda till något jäkligt bra. Jag har aldrig gjort några kundjobb, men det kanske det blir i framtiden, men jag känner att det är mindre viktigt. Om jag måste leva mitt fortsatta liv som fattig konstnär, så är det så det får bli. Nu får ni inte missförstå mig forumvänner, jag vill inte framstå som någon besservisse eller liknande, men jag kännde bara att jag ville dela med mig av mitt sätt att tackla problemet som vi alla brottas med. Jag tror att alla ni på forumet kan hitta lösningar på just erat problem, hitta tid som kanske används till något mindre viktigt.
Det här har jag och min Fru också diskuterat flitigt senaste tiden. Just att jobba mindre men försöka leva mer! Vi står på tröskeln till att köpa nytt boende och var på väg att fastna i det galna träsket med dyrt stort hus i fint område men har som börjat förstå innebörden mer och mer utav ett sådant leverne och vad det innebär, vi tjänar tillsammans helt okej och skulle absolut klara det rent ekonomiskt men till vilket pris egentligen, 2h gemensam trött tid från 21-23? Nej det skulle vara underbart att jobba mindre, bo billigare och kunna leva mer med barnen och Familjen i Fokus, Dessutom tror jag att vi skulle bli mer kreativa och kanske få mer tid över till Bla Hobbysar och dyl utan att ha dåligt samvete!
Jag slår ett slag för dina tankar och det sätt ni valt att leva på!
_________________ *That one looked so Candy i just had to lick it! *
golden
Postat: 13 september 2011, 00:13
Håller med CJ allt är till stor del en fråga om prioritering så länge inte sjukdom och annat tragiskt händer en. Att man sen inte får hålla på med sin hobby så mycket som man skulle vilja är ju en annan sak och skulle det bli så är det väl som ett yrke då..
_________________ Lennart
devadede
Postat: 13 september 2011, 09:04
hmm,,jag är väll lyckligt lottad då,,,kan måla hur mycket jag vill på min fritid(efter dagligt arbete) men jag skulle ej vilja hålla på heltid med airbrush,,,skulle nog tappa glädjen,,det är ju därför jag håller på sen att man tjänar pengar på't är ju ett plus,,,det som kommer in går tillbaka i form av diverse ateraljer man behöver färg,klarlack,färg sprutor,mm behöver ej stöta till eget kapital för inköp,,det är ganska gott man behöver inte vända på kronorna,,
golden
Postat: 13 september 2011, 15:28
Jag är också lyckligt lottad med mycket fritid men jag är även en gör det självare Just nu så har jag idag lyftat ut motorn ur min folkabuss,i helgen vi varit på 50-års kalas 25mil bort enkel resa,plockat och rensat 10liter lingon,målat "chopper tavla" ,bygger grind ska gjuta lite med betong, beställa singel till en icke färdigställd gårdplan,färdigställa mindre "ansiktslyftning"av dusch-toalett och göra färdigt garaget jag byggt ,byggt om en begagnad balkongdörr som var för lång och monerat den.Äh jag orkar inte skriva något mer.Hursomhelst så ser jag allt som en prioritering nr1 och därför har jag tusen saker på gång och inget blir färdigt Jo förresten, det var bränslepumpen som var felet när jag bytte ut den på min bruksbil för ett par veckor sen.Men jag måste erkänna att jag lägger minst 3-4timmar framför datorn och TV:n varje dag.Måste bli bättre på att planera och prioritera.
_________________ Lennart
easos
Postat: 13 september 2011, 17:12
Moderator
Hehe jo jag förstår att det inte bara jag som har problemet.... & ja.. det kanske handlar om prioritering.. Men det är svårt att prioritera in motivlackeringen faktiskt.. jag ha ringa barn än... men har ett hus som jag börjat renovera lite smått.. Det är väl mest det ordinarie arbetet som suger musten ur en... 50% vaktmästare & 50% Fritidsledare... vaktmästeri 13-16 varje dag utom tisdag då 7-16 De dagar jag jobbar 13-16 på vaktmästeri så jobbar jag på fritidsgården 18-21.30 mån, tis 18-22 tors, 18-23 fre Så det blir inte mycket tid över... knappt att man träffar tjejen.. Har kikat på andra jobb.. men ser ut som att man lär ha mins 3årig högskoleutbildning nu för tiden.. :( Men lär försöka göra nått åt detta... Som min faster (som också är konstnär) sa i helgen till mig... varför ska man inte få använda sin talang som man fått !? Man kanske borde omvärdera & tänka om !? :)
Har börjat lite hemma med dekal-tillverkning gjort lite dekaler till några företag.... Så ska jag väl ta mig i kragen & starta eget så snart som möjligt... För det skulle jag kunna tänka mig jobba som.. alltså designer & "dekalmakare" & ha airbrush lite på sidan av.... det skulle va hur skoj som helst... :)
Ska ta mig lite funderingar.... men nu ska jag måla vardagsrums taket vitt :)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori