Har suttit i veckan å försökt mig på att måla ansikten.. Tanken är ju att ja ska bli bättre och bättre så alla kommentarer och tips är uppskattade.. Inledde veckan med lite åt det tecknade hållet.. kommer skapa en tråd till med försök till porträtt, inlägget blev väldigt långt när alla bilderna skulle trängas..
_________________ Mvh Emil
Printz Airbrush
Inläggsrubrik: Re: Första försöken på ansikten..
Postat: 3 april 2011, 17:05
Lime skrev:
Har suttit i veckan å försökt mig på att måla ansikten.. Tanken är ju att ja ska bli bättre och bättre så alla kommentarer och tips är uppskattade.. Inledde veckan med lite åt det tecknade hållet.. kommer skapa en tråd till med försök till porträtt, inlägget blev väldigt långt när alla bilderna skulle trängas..
Skulle kunna tro att du spelar WoW..
tycker det ser bra ut, titta på referensbilden efter mer detaljer!
Trodde jag låg på runt 3 bar.. men nu när du fråga så gick jag in och kollade på kompressorn.. har en Iwata Black Jet Kompressor.. och om den är samma som silver jet ligger den på max 1,7 bar.. blev lite konfunderad nu, sitter på jobbet så kan inte gå å kolla på kompressorn...
Kan en grynig bild ha å göra med att det är för lågt tryck?
Printz Airbrush
Postat: 4 april 2011, 16:53
tycker det låter som om du har bra tryck i sprutan, 1,7 kör jag också med ca..
de har aldrig frusit.. dock stått i förrådet ett tag.. de är dock rätt så gamla, har varit i min ägo i ca 2 år.. men färger har kanske ingen "bäst före"?
kan det bli grynigt om man "mesar" på med färg? försöker lägga så tunt som möjligt och måla flera gånger istället..
Printz Airbrush
Postat: 4 april 2011, 18:40
njae, så gör jag med..
Överlåter åt någon mer kunnig på området än mig.. Eller så får du testa dig fram..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori