Aktuellt datum och tid: 20 maj 2012, 08:40

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bygga dragskåp
InläggPostat: 5 september 2011, 09:16 

Hallå

TänkteHöra om någon hadde erfarenheter av att bygga dragskåp. Skulle behöva göra ett men det får inte vara för stort sitter ju ett litet rum på dryga 6kv är det ögon som har någon ritning och dela me hed sig eller tipps på hur dom gick till väga. Allt är välkommet.

Tack på förhand
Jonas

Inläggsrubrik: Re: Bygga dragskåp
InläggPostat: 5 september 2011, 22:22 
Användarvisningsbild

Jag har visserligen gjort ett men det är nog för stort, men principen är lika oavsett storlek.
I mitt fall va det thinner färger och gasen är tyngre än luften så utsug nedåt gäller,
vattenbaserat vinner också på nedåtsug eftersom färgpartiklarna också är tyngre.
I övrigt kan du väl bygga som du känner för se bara till att ha belysning som inte bländar.
Jag har en trefas fläkt vilket kanske är lite overkill och botten på skåpet är en gammal verktygstavla.
Hittade en gammal bild på eländet.
Bild

InläggPostat: 6 september 2011, 10:55 

Tack för svaret. Som fläkt tänkte jag använda mig om en gammal spis fläkt. Går dom och montera upp och ner? tänkte försöka få tag på en sån på skroten. Eller är det någon annan som har en bra ide om vad man kan använda för fläkt. Har ett ventelasjonshål i väggen bredvid där jag sitter som jag tänkte använda mig av och leda ut partiklarna som blir.

Är det någon annan som har några erfarenheter?

MVh
Jonas

InläggPostat: 6 september 2011, 10:55 

Tack för svaret. Som fläkt tänkte jag använda mig om en gammal spis fläkt. Går dom och montera upp och ner? tänkte försöka få tag på en sån på skroten. Eller är det någon annan som har en bra ide om vad man kan använda för fläkt. Har ett ventelasjonshål i väggen bredvid där jag sitter som jag tänkte använda mig av och leda ut partiklarna som blir.

Är det någon annan som har några erfarenheter?

MVh
Jonas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]