Helt ny på forumet och precis provat att använda airbrush, uppe i ttoalt 20 timmar nu o hunnit med ett par test målningar. Måste säga att det här är ju ett härligt sätt att måla ( har använt pensel de senaste 15 åren) Har tyvärr bara svart Golden airbrush färg ännu - använder vanlig spädd akryl till andra kulöer - hopplöst, sprutan cleggar ihop hela tiden- mycket frustrerande, Sprutan jag har är en Iwata micron med väldigt litet munstycke - kanske skulle funka bättre med grövre munstycke. I vilket fall tänkte jag slänga ut en målning på en " sexy lady" jag testar med just nu. ( Man får ju inte vara inaktiv såg jag i regelverket) Mycket kvar att lära, men Rom byggdes ju inte på 1 dag
golden
Inläggsrubrik: Re: Brud målning
Postat: 28 oktober 2011, 00:45
Välkommen till forumet.Snyggt för att vara nybörjare men jag kikade på din hemsida och jag tror att du har en del att att lära oss och inte tvärtom, förutom då handhavandet och tekniken runt själva AB:N
_________________ Lennart
milis
Postat: 28 oktober 2011, 13:02
Moderator
Blev medlem: 28 november 2008, 18:22 Inlägg: 1963 Ort: Ankarsrum Småland
Gå in på tex. http://www.laddauppbilder.se och följ intruktionerna och när du har laddat ner den filen du vill visa till sidan så kopierar du en av raderna under: Bild Länk och sen BBCode (forum) .......... . Om du tittar på en bild i någon av forumtrådarna så kan du högerklicka på bilden i fråga och sen välja bild info och då ser du vilken hemsida dom använder till sin bild i fall du vill inte gillar den jag skrev. Det finns också max storlek på bilden och kanske i vissa fall hur man döpt filen och då funkar inte nedladdningen.Hoppas det blev begripligt.
Senast redigerad av golden 28 oktober 2011, 17:22, redigerad totalt 1 gång.
_________________ Lennart
devadede
Postat: 28 oktober 2011, 17:20
ja med airbrush så får du mer realism i de wiskey flaskorna,(på hemsidan)de är kanon bra nu men du kommer att höja kvaliteten ännu ett snäpp, till foto realism,
Matsdekor
Postat: 28 oktober 2011, 18:03
Hej igen o tack för det schysta välkommandet Körde 1 timma idag igen men AB:n ( som ni säger) gav luft hela tiden -fattar inte varför plocka isär den o gjorde rent piston o hålet, funka inte ändå - kanske sätter ihop den fel I o för sig är det ju inte nåt stort problem att den ger luft hela tiden, men det stör att den inte går som den ska sitter ett litet bleck bakom avtryckaren - ska pistongen gå igenom det??? Jag har den egenheten att jag snöar in på en grej om den är kul - o det är ju onekligen det här Jag höll en kurs i USA i sommras ( penselmålning) och Dru Blair ( Airbrush extrem) höll en kurs i salen bredvid - såg hans målningar och blev helt såld på tekniken. Därför försöker jag utveckla den biten i mitt målande. Min fördel är att jag är van vid färger, ljus o skugga men är inte riktigt kompis med Ab:n ännu - Allt tar tid så, det är väl bara att att vara envis o svära på - bästa läromedlet är från sina egna misstag. Ska kolla upp laddabilder.... så får jag väl lägga upp nåt mer av mina test
devadede
Postat: 28 oktober 2011, 18:31
nålen skall gå igenom alltihop "avtryckaren,å bläcket" du ser att det är hål i dem ,,det är lätt hänt att vända bläcket fel bakom avtryckaren, men den är lite skålad om I är avtryckaren ) är bläcket så skall det vara I) ,,prova om den sprayar vatten ,,gör den det så är färgen för tjock. simple as that..
robban
Postat: 28 oktober 2011, 18:38
Blev medlem: 7 december 2008, 20:07 Inlägg: 332 Ort: stenungsund
VÄLKOMMEN! Mats Jäklar vad fina tavlor du gör,
Det verkar som att du har väldigt mycket som du kan lära ut till oss
Så grattis till oss på forumet som behöver experthjälp!!!
Rauski
Postat: 28 oktober 2011, 19:19
Välkommen och som andra säger: grattis till oss :). Den där med AB - alla går igenom frustration innan man klurar ut hur det fungerar, hur ska det rengöras osv... Det är bara din tur nu Hoppas du får ordning på det här ganska snabbt. Jag tror också att du har färg för tjock, micron är ju väldigt känslig för sånt.
Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stopet.
Matsdekor
Postat: 1 november 2011, 23:03
Tack för hjälpen Golden och Stjärnan. Provar att ladda upp en annan testmålning.
Den gjorde jag när jag bara hade svart och grön färg hemma ( därför väldigt gröna ögon på katten) Har konstant strul med sprutan - men skriver om det på "utrustningskategorin"
Får se om jag fattade rätt "Golden"
TESSofSWEDEN
Postat: 2 november 2011, 20:14
Välkomen till Sveriges trevligaste forum!
Du målar så jäkla bra att jag tror du skojar med oss när du säger att du bara har en airbrushfärg!!! Du är ruggig...Ska bli kul att se ditt arbete live i mars :)
en teori är att pluppen under avtryckaren har fastnat,,,jag har lite superlube hemma om du behövern smörja upp och rengöra ...bara en gissning...fast då borde avtryckaren bli seg o långsam också....finns sprängskisser på Iwatas pistoler hur de ska sitta ihop också
-jag är helt såld på brudens skinnpaj och örhänget...vilken 3D effekt!!!... Hur gjorde du skinnpajen???...om man får fråga inte är väl det bara airbrush, är så cool textur
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori