Aktuellt datum och tid: 20 maj 2012, 08:38

Sida 2 av 2 [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Brud målning
InläggPostat: 2 november 2011, 22:08 
Användarvisningsbild

Tjenare Tess o tack för komplimangerna
Har fixat så jag har lie fler kulörer
Jag är ju van vid konstnärsfärger ( samma namn oavsett var i världen man behöver nån)
Många AB fabrikat har lite lattjo namn på kulörerna, men man lär sig väl - har lite fler Golden AB färger nu
Raw sienna Burnt sienna o några fler - jag mixar gärn raw sienna + burnt sienna + lite vitt för hudfärg - skuggar sen med bränd umbra.
Pluppen har jag tagit bort o "smörjt" tillsammans med allt som går att smörja - tror att strulet hela tiden beror på att jag fortfarande tar till vanlig tunnad akryl - kanske grövre pigment. Har fixat färgsilar idag så jag ska sila några kulörer o se om det blir bättre
De rena AB färgerna går bättre - låna lite billack akryl o tunna ut - funkade kanon.

Lädret har jag gjort med aggresivt suddgummi på det svarta, i synnerhet på highlite sidorna, funkade extremt bra, lädret på bilden blev bra - ansiktet har fått mer bearbetning för att bli av med en del felaktiga toner men finns massa fel där så det får bli en annan målning - orkar inte ändra allt som inte är OK - tittar man noga ser man massa dåliga detaljer - så man får inte titta för noga.

Är inte du från Mariestad? köpte en kompressor därifrån idag, den jag har låter för mycket nu blev det en Hansa med 9 liters tank
Hoppas den är riktigt tyst.

Se fram emot Mars - Har inte MItt egna vårschema helt klart än, men jag vill inte missa din grej så jag får styra upp mitt schema.
Kommer hem från USA den 27:e så det ska funka

Inläggsrubrik: Re: Brud målning
InläggPostat: 3 november 2011, 18:08 
Användarvisningsbild

Nästan,,,, töreboda för att vara mer exakt,,,
men jag köpte också min Iwata-kompressor från Förenade Färg i Mariestad.
...de har mycket att välja på,men säljer endast till företag ;)

Datumet blev dubbelbokat med en i Holland, så vi datumet, lite framåt hoppas jag för din skull.
Ska se vad jag kan göra, ;)

mvh TESS

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 2 av 2 [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2