Ska nog köpa mig en ny spruta när jag får lite kulor för mina två senaste jobb.... Men va rekommenderas !? Har en Iwata HP-CH nu.. haft den ett tag & den har funkat bra.. men har strulat nu titt som tätt...blir väl att köpa ny nål & munnstycke snart igen. Men ska nog köpa mig en till spruta.. vilken ska man satsa på ? Var finns sidor med bra priser på Iwata-sprutor !?
Blev medlem: 29 januari 2010, 14:59 Inlägg: 236 Ort: Västernorrland
Kolla in http://www.spraypal.com fri,snabb frakt om du köper för mer än 135euro (från italien). Jag beställde min airbrush därifrån och det var inga problem. Dom har ett stort utbud och riktigt fina priser. ex: Iwata HP CP HIGH PERFORMANCE PLUS för 1461sek inkl frakt Daveart.com tar 2955sek för samma spruta ....
jag har också goda erfarenheter från spraypal.som sagt fri frakt+tullfritt inom EU vill minnas det tog 1 vecka så hade jag ab'n euron är ju oerhört låg nu under 9kr så det är rena fyndet att handla just nu.
easos
Inläggsrubrik: Re: Bra pris på Iwata spruta !?
Postat: 9 februari 2011, 10:23
Moderator
oki tack ska kika på spraypal ! Kan man handla med kort där direkt eller lär man hålla på & tjafsa med paypal ?
Blev medlem: 29 januari 2010, 14:59 Inlägg: 236 Ort: Västernorrland
easos skrev:
oki tack ska kika på spraypal ! Kan man handla med kort där direkt eller lär man hålla på & tjafsa med paypal ?
Jag pröjjsade med visa kort, jag använder e-kort via swedbank, då kan dom inte dra mer pengar än vad du har handlat för och det blir nya nummer för varje gång jag handlar.
easos skrev:
btw. va ska man köpa för spruta nu då ? Funderar på en lika dan som jag har... hmm...
ja det är frågan jag köpte en till HP-CH ,,+nål å munstycke,,,den ab'n fyller mitt behov inom mitt målande å samtidigt har jag reservdelar som passar till 2 sprutor om någon av dem skulle pajja.
dg-art.se
Postat: 9 februari 2011, 15:55
Blev medlem: 8 december 2009, 21:16 Inlägg: 651 Ort: www.dg-art.se
köp dem via Marissa,,, hon säljer iwata sprutor.. det är typ halva priset mot sverige, det tillkommer bara fraktavgift som vilket annat ställe men ingen tull då de sänds från Holland, jag har köpt mina sptutor av henne..
Frågar igen... vilken slang ska jag ha till snabbkopplingen !? Den med 1/4 till 1/4 eller den med 1/4 till 1/8 !?
Ska beställa snart så vore bra om någon kunde svara om dom vet :) Kanske jag som är puckad... men ser inte ut att stå hur stor snappkopplingens gäng är !?
easos skrev:
Frågar igen... vilken slang ska jag ha till snabbkopplingen !? Den med 1/4 till 1/4 eller den med 1/4 till 1/8 !?
Ska beställa snart så vore bra om någon kunde svara om dom vet :) Kanske jag som är puckad... men ser inte ut att stå hur stor snappkopplingens gäng är !?
använder ej själv sådana,,men varför inte skicka ett mejl till dem de vet nog vad som passar. de har en flik ,,contact us.
tbjerke
Postat: 10 februari 2011, 22:09
V.I.P
1/4 är den storleken du vanligen har på en garage kompressor. 1/8 är för de små snabbkopplingarna som du har tex uppe vid sprutan.
easos
Postat: 10 februari 2011, 22:10
Moderator
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori