Rauski, ledsen att påpeka det, men du är lite fel ute. Detta citat handlar om att inte dömma andra.
"Why do you look at the speck of sawdust in your brother's eye and pay no attention to the plank in your own eye? (Matt 7:3)
1"Do not judge, or you too will be judged. 2For in the same way you judge others, you will be judged, and with the measure you use, it will be measured to you. 3"Why do you look at the speck of sawdust in your brother's eye and pay no attention to the plank in your own eye? 4How can you say to your brother, 'Let me take the speck out of your eye,' when all the time there is a plank in your own eye? 5You hypocrite, first take the plank out of your own eye, and then you will see clearly to remove the speck from your brother's eye. (Matt 7:1-5)
Mvh Ben-G
Rauski
Inläggsrubrik:
Postat: 8 mars 2009, 17:13
ok , men den kan kanske TILLÄMPAS på mitt förslag?
alltså att lära själv först ,innan man hjälper andra, så man lär ut rätt..
mvh. Rauski
Nja, finns bättre citat i bibeln för just detta.
Håller inte helt med dig Rauski.
Tycker man skall ge oavsätt, även om det är väldigt lite så är det ju bättre än inget alls.
Kontrar med följande.
"For if you give, you will get! Your gift will return to you in full and overflowing measure, pressed down, shaken together to make room for more, and running over. Whatever measure you use to give -- large or small -- will be used to measure what is given back to you." (Lukas 6:38)
Vill tacka dig så mycket Rauski, att du är inne på denna del av forumet. Det är liksom lite mer intellektuellt än annat.
Ytterst stimulerande att få lite respons av Dig.
Mvh Ben-G
Emma
Inläggsrubrik:
Postat: 10 mars 2009, 15:40
psaltaren kap3
vers
2. HERRE, hur många är inte mina ovänner! Ja, många reser sig upp mot mig.
3. Många säger om mig: "Det finnes ingen frälsning för honom hos Gud."
4. Men du, HERRE, är en sköld för mig; du är min ära och den som lyfter upp mitt huvud.
5. Jag höjer min röst och ropar till HERREN, och han svarar mig från sitt heliga berg. Sela.
6. Jag lade mig och somnade in; jag har åter vaknat upp, ty HERREN uppehåller mig.
7. Jag fruktar ej för skaror av många tusen, som belägrar sig runt omkring mig.
8. Stå upp, HERRE, fräls mig, min Gud; ty du slår alla mina fiender på kinden, du krossar de ogudaktigas tänder.
9. Hos HERREN är frälsningen; över ditt folk komme din välsignelse. Sela.
jag tycker att denna kan kännas uppmuntrande i vissa situationer
Ben-G
Inläggsrubrik:
Postat: 10 mars 2009, 15:45
Bra Emma.
Gillar att du hittat hit med väldigt bra citat.
Mvh
Ben-G
Ben-G
Inläggsrubrik: Re: Bibliska Citat!
Postat: 3 april 2009, 07:31
"Blessed is the man who trusts in the LORD, and whose hope is the LORD. For he shall be like a tree planted by the waters, which spreads out its roots by the river, and will not fear when heat comes, but her leaf will be green; and will not be anxious in the year of drought, nor will cease from yielding fruit." (Jer 17:7, 8)
Mvh Ben-G
_________________ Ben-G Art Store E'tac Scandinavia
boneyard
Postat: 3 april 2009, 09:07
Jag kan nog bara det från pulp fiction :D he he receptet är nog klart B... jag har hittat mina mellan toner // Tomas
_________________ Orginal är för GUBBJÄVLAR
PM´a om du vill något, jag brukar ha för bråttom
Ben-G
Postat: 3 april 2009, 09:26
boneyard skrev:
Jag kan nog bara det från pulp fiction :D he he receptet är nog klart B... jag har hittat mina mellan toner // Tomas
Ben-G skrev:
"...will not fear when heat comes ....(Jer 17:7, 8)
Bonie, förstår du varför detta citat ligger här? Printa in det i ditt huvud och praktisera det.
Mvh Ben-G
hidden
Postat: 3 april 2009, 22:04
Det kan nog stå ett och annat klokt i den sagoboken:) Men ett jag alltid har levt efter är "Le och var glad ty det kunde va värre och jag log och var glad och de blev värre" Poängen är att hur jävligt det än är eller blir så tog du dig tid att le och var glad.
Emma
Postat: 3 april 2009, 22:14
Ben-G skrev:
"Blessed is the man who trusts in the LORD, and whose hope is the LORD. For he shall be like a tree planted by the waters, which spreads out its roots by the river, and will not fear when heat comes, but her leaf will be green; and will not be anxious in the year of drought, nor will cease from yielding fruit." (Jer 17:7, 8)
Mvh Ben-G
åh den är en av många favvisar den jag är inte så duktig på vart saker och ting står...vet bara ATT de står glad att du la in den för det var den jag hade tänkt att leta upp men jag kunde ju inte läsa igenom hela boken när jag inte hade den blekaste vart det stod sen hittade jag den som jag la in. gillar de engelska översättningarna bättre faktiskt. har du någon engelsk nätbibel som man kan söka på eller kan du det i huvudet du är cool
Det är mycket som sitter i skallen Emma. Föredrar engelsaka då det är lite rikare i uttryck än svenskan, men om ni vill kan jag lägga in de bibliska citaten på svenska så klart. personligen läser jag bibeln på engelska nämligen.
Jag har lite udda bakgrund rent allmänt, men det är upp till er att ta reda på min bakgrund
Läser du igenom Jeremia så hittar du mycket motiverande, det var under denna tid folket behövde som mest motivation. Det finns många bra ställen på nätet för att hitta citat (har inget i huvudet just nu), men oftast måste man veta ungefär vad man söker.
Mvh Ben-G
Ben-G
Postat: 7 april 2009, 21:57
Call to me, and I will answer you, and show you great and mighty things, which you do not know. (Jer 33:3)
Tolka det som ni vill
Mvh Ben-G
Emma
Postat: 10 april 2009, 12:09
hej hej ben kan du snälla lägga in den om att bygga sitt hus på berget
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori