Kul att få skoja lite med MILIS he he
Lämnat in för klarlack under veckan som gått....
Ett hundporträtt på brevlåda...här är referensbilden
och resultatet...skulle va en rosett istället för glitter så klart.
Försökte få in husfärgerna i lådan, vilket blev så där faktiskt,,,,17 blev inte alls så kul som jag trodde....typiskt.
och en Felix Potvin design som skulle hamna i Kroatiska innebandylandslaget helt plötsligt :)
men han ville ha kvar den ursprungliga designen så vi lade kroatien på bakstycket helt enkelt...
Drog över lite micropearl ,etac,över det blå
Pilligt,,,tur man har plotter!...men hur som helst...här behövdes en pensel...
Det här är originalet,,,jag har gjort en röd variant tidigare,,,,inte utan att jag undrar om vi ska starta en tråd för alla Felix Potvin designer här på forumet?! Jag har ju bara varit hjälmverksam några år så jag tänker att ni andra som hållit på längre också gjort ett antal såna...eller har jag bara haft OTUR??? för det är en skitjobbig design tycker jag!....den ska vara symetrisk och ren och plottern är bara att glömma bland alla runda veck på hjälmarna,,,,nej här är det tejpa på och rita upp och skära som gäller....
På just denna hade jag lagt en vit Etac FX och lade frisket, ny från Daveart på den,,, fick massor med klister överallt så jag fick klarlacka emellan....men jag fick ett råd av Marissa som jag ska dela med mig....
"You can get rid of glue with washing benzine. It will only take away the glue and grease and not your paint. Make a soft tissue or cotton pad wet with the wash benzine and rub over it until it is gone. It has to be wet enough otherwise you need to push too hard and then it will take away the paint, just by the hard rubbing. So make it real wet and then rub." Hej hopp! Det var allt från mig!,,,nu får nån annan ta över